A területi államigazgatás sikeres átszervezésének támogatása érdekében Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér kialakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon. A két projektből összesen több mint 10 milliárd forint értékben tudtunk uniós fejlesztéseket megvalósítani.
A járási hivatalok informatikai működését kiszolgáló háttér infrastruktúra fejlesztésének fontosabb eredményei:
- Elavult informatikai eszközök cseréje – Ennek keretében 16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép és 6500 nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg.
- Szerverek telepítése -A projekt során minden kormányhivatal saját szerverekkel megerősítve támogatja a járási hivatali dolgozók informatikai munkáját.
- Egységes központi informatikai rendszerek bevezetése
- Egységes ügyfélhívó rendszer
- Tudástár rendszer bővítése
- Interaktív virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése
- Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése.
A projekt során több, mint 5000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző került kiképzésre jelenléti képzés, valamint korszerű távoktatásos módszer alkalmazásával.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal