A területi államigazgatás sikeres átszervezésének támogatása érdekében Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér kialakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon. A két projektből összesen több mint 10 milliárd forint értékben tudtunk uniós fejlesztéseket megvalósítani.

A járási hivatalok informatikai működését kiszolgáló háttér infrastruktúra fejlesztésének fontosabb eredményei:

-           Elavult informatikai eszközök cseréje – Ennek keretében 16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép és 6500 nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg.

-           Szerverek telepítése -A projekt során minden kormányhivatal saját szerverekkel megerősítve támogatja a járási hivatali dolgozók informatikai munkáját.

-           Egységes központi informatikai rendszerek bevezetése

-           Egységes ügyfélhívó rendszer

-           Tudástár rendszer bővítése

-           Interaktív virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése

 

-           Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése.

A projekt során több, mint 5000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző került kiképzésre jelenléti képzés, valamint korszerű távoktatásos módszer alkalmazásával.

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal